BÖCKER OM PR OCH KOMMUNIKATION

Sveriges bästa PR

"Sveriges bästa PR" tar dig med bakom kulisserna till landets bästa PR-makare. Boken innehåller 24 autentiska framgångsrika marknads-PR-kampanjer, de allra bästa i sitt slag. På ett inspirerande och lärorikt sätt beskrivs hur företag, organisationer och PR-konsulter löste kommunikativa problem och skapade PR som stöd för marknadsföring och försäljning. Boken innehåller massor av praktiska tips och råd för både noviser och proffs.
   Samtliga case har vunnit, eller nominerats till, guld i PR-branschens årliga tävling i marknads-PR, SPINN. Bland de case som beskrivs finns allt från enmansföretag utan resurser till stora multinationella företag. Några exempel:

- Använd bilden som vapen - så marknadsför du en ny leksak.

- Digitala kampanjer med litterär höjd gav mobiloperatör ökad försäljning.

- Så marknadsför du en konsumentprodukt med PR istället för dyra annonser.

- Så gör man en subkultur - dataspel - relevant för en bredare publik

- Hur kan man skapa intresse för en lågintresseprodukt som tvättmedel?

- Hur en kommunikativt anpassad produkt kan säljas redan innan den finns

- Digitala mötesplatser - från lekstuga till marknadsföringsverktyg

- Så positionerar man en talesperson som kundernas vän mot jättarna

 

Läs mer, bl a hela innehållsförteckningen, på www.sverigesbastapr.se!

Stora PR-boken

 

”Stora PR-boken” är en praktisk och heltäckande handbok om PR och kommunikation. Lär dig…

 

… hur du använder PR som stöd i produktlanseringar
… hur du planerar, genomför och utvärderar ditt PR-arbete
… hur du skaffar publicitet som stöd för marknadsföring och sälj
… hur du hanterar kriser och samhällskontakter
… hur du gör PR utomlands
… hur du utövar informationsarbete i offentlig sektor
… finansiell kommunikation
… hur du integrerar PR i marknadsmixen, och PR och reklam
… hur du förbättrar företagets interna kommunikation
… allt om mediekontakter: nyhetskriterier, verktyg, intervjuer m m
… nya områden som digital PR och person-PR
… vikten av visuell kommunikation
… hur du anordnar lyckade föredrag och evenemang
… hur du arbetar med sponsring

… och mycket mer!

101 sätt att få gratis publicitet

 

“101 sätt att få gratis publicitet” är en lättläst och välstrukturerad idébank med massor av praktiska tips om vad i ett företags verksamhet som kan vara av intresse för media, och hur man går tillväga för att få den eftertraktade publiciteten. Publicitet som kan göra underverk för ditt företags marknadsföring, försäljning och vinstsiffror!

 

 

SÅ HÄR BESTÄLLER DU BÖCKERNA:

  • Epost: bok@primepr.se
  • Telefax: 08–503 146 99
  • Telefon: 08–503 147 09

 

"Sveriges bästa PR" (336 sidor) kostar 485 kronor exkl bokmoms (6%) och frakt. 

 

"Stora PR-boken" (336 sidor) kostar 495 kronor exkl bokmoms (6%) och frakt.

 

"101 sätt att få gratis publicitet” (224 sidor) kostar 395 kronor exkl bokmoms (6%) och frakt.

 

Fakturor medföljer samtliga leveranser. Leveranstid: normalt inom tre dagar.

 

Kontakta oss för mängdrabatter!